Jag önskar att jag inte var intresserad av den här skiten

Jag har sett på första delen av partiledardebatten. Jag önskade att jag hade låtit bli. Det var en repris på de debatter man hört så många gånger, förutom att Fredrik Reinfeldt var lite extra osympatisk och otrevlig än vanligt. Han försökte vid varje tillfälle, läxa upp sin motståndare. Vi fick också lära oss som vanligt att skolans miserabla tillstånd är Göran Perssons fel. Aldrig, aldrig har den sittande regeringen något ansvar i något. Regeringen utförsäkrar. Nej, det är helt okej. Hög arbetslöshet? Någon annans fel.

Annars är det samma gamla gnäll-höger. De rödgröna är oansvariga, regeringen är det inte och vill bara ha bidrag. Fjantigt och löjligt. Som vanligt, alltså. Annie Lööf tar också priset som och jag vill verkligen inte vara taskig, den mest inkompetente och nästan löjliga partiledaren i Sverige. Och hon är näringsminister.  Det säger en del om Centerpartiet att de väljer en sådan partiledare. Just ja, jag höll på att glömma något, Moderaterna och Sossarna är överens om att beväpna brutala diktaturer, de två största partierna. Det är inte människorna det handlar om, utan det nya argumentet är arbetstillfällen och jobben. Vi har inte kommit längre.

En sista sak. Jan Björklund kör på med det vanliga, att Vänstern är oansvarig. Och kör med Grekland. Han hör hemma på ett dagis. Själv vill han gå med i Euron. Oh my.. Och ja, Göran Hägglund försöker vara folklig och snäll. Jag höll på att glömma Stefan Löfven. Han är saklig men också rätt trött och ”korrekt”. En ändock framgångsstrategi ,tror ju jag.

Men allting är bra. Vi har masarbetslöshet och de mest utsatta straffas.

Än så länge knappt ett ord om de som utförsäkrats och de människor som vareviga dag lider på grund av regeringens politik. Men så bra då… Vilken givande debatt.

Jag önskar att jag verkligen inte var intresserad. Och jag förstår genuint de människor som verkligen skiter i det här dagiset. Det som ska vara så viktigt.  Till er som funderar på att sätta på SVT 2, och debatten: Gör inte det. Gå och lägg er, eller varför inte se  Milano-derbyt.

Jag lovar att det är mer givande. Å andra sidan är det mesta mer givande än det här.

2 thoughts on “Jag önskar att jag inte var intresserad av den här skiten

  1. Mm, visst är det jobbigt att högern ständigt vill spendera sina egna pengar efter eget tyckte, istället för att ge bort dem till Löfvén. Chockerande, hur fan kan man vara så gnällig att man misstycker med världens högsta skatter? Dumma gnällhöger, buhu buhu.

Kommentera

