Vad tror Mitt Romney på?

Det var längesen Republikanerna hade en motståndare där man på allvar frågar sig ”vad tror han på?”. Med Mitt Romney är det just det man undrar över. Vi vet att han vill bli president, och har velat det länge. Vad vet vi sen? Jo, att han först var för abort men sen blev emot, att han en gång försökt distansera ifrån Reagan- Bush (den äldre) perioden, han genomförde en Obama-liknande sjukvårdsreform i sin delstat, Massachussets som han senare inte hade något emot ifall det skulle genomföras i hela USA. Nu är han emot Obamas ganska nyligan genomförda sjukvårdsreform och vill riva upp den som president.

Barack Obama må vara ganska hemlighetsfull men vi vet vid det här laget vad han vill, och kämpat för under sina första år. Lika mycket vet vi vad han gick till val på, de löften (som jag skrivit om) han brutit och så vidare.

Det enda vi vet om Mitt Romney för tillfället är att han ändrat ståndpunkter fler gånger än vanligt folk byter kläder, och att han vill bli president. Så hur skulle allt se ut om Romney blev president? Tänk George W Bush, fast steget längre åt höger. Det vet vi visserligen. Och okej, att Romney nog kommer byta åsikt några gånger till.

Jag väntar med spänning om att få höra vad Mitt Romney faktiskt tror på, och om han kan hålla fast vid sina åsikter i i alla fall några månader framöver . Tills valet förslagsvis.

Länkar

Här mer om Mitt:s ”flip flops, och om hur hans tid som president skulle se ut

Kommentera

