Idag tycker jag synd om alla katter

Jag såg på Twitter att en och annan moderat reagerade på att Aftonbladet Ledare idag liknade Fredrik Reinfeldt vid en stor fet katt. För att klargöra så tyckte de att det var ett lågt påhopp på Reinfeldt, och inte katterna. Jag tycker tvärtom. I ledaren tas det upp hur Reinfeldt skapat ett låglönesamhälle, straffat de som redan har det dåligt ställt samtidigt som de som redan tjänar bra fått stora skattelättnader. Inga större synpunkter från moderater där vad jag kan läsa mig till? Så bra. För det är ju så det är. Det blir bara dumt att förneka verkligheten.

Istället kallas det nästan mobbning (!) (wow, vad de verkligen inte vet vad mobbning är) när en katt associeras med statsministern. Jag tycker mest otroligt synd om alla katter, som dessvärre, olyckligtvis blir sammanblandade med Fredrik.

Så dagen till ära tycker jag vi skänker en tanke till alla små lurviga katter därute. Har du en katt? Håll om den lite extra. Att bli associerad med Fredrik och hans politik, är knappast en behaglig upplevelse.

Den kan ge vem som helst kalla kårar. Och leda till en stor obehagskänsla.

AB

Kommentera

