Mina tips till fler GOP-kandidater KDU kan kampanja för

När nu KDU ska kampanja för Mitt Romney och Paul Ryan tänkte jag vara vänlig nog, att ge en del tips på vilka fler framstående GOP-kandidater man kan stödja. Till exempel, den här senatorkandidaten från Indiana, vilken Romney öppet ”endorsat” som hävdade på full allvar – att bli gravid under våldtäkt är något gud har planerat. Eller varför inte Todd Atkin från Missouri. Ni kommer väl i håg honom, va? Han påstod på fullt allvar att kvinnor har en funktion som gör att de ”stänger ner” och inte blir gravida vid våldtäkt. Just Todd kan behöva lite extra hjälp, då han ligger under mot den sittande demokraten MCcaskill.

Nu tror ni jag försöker skoja bort, eller ironisera över KDU:s stöd till Mitt Romney. Nej, tvärtom. Jag vill bara ge dem fler möjligheter. För om man kan öppet kampanja för en vicepresidentkandidat som vill omdefiniera våldtäkt och tror på ”legitima våldtäkter”, så kan man nog, utan bekymmer – stödja någon annan galen extremist.

Välj med vördnad. Samtidigt så undrar de flesta andra oss, vi sansade om jag får tillstå, vad f-n KDU håller på med.

Det är faktiskt häpnadsväckande. Och förbaskat osmakligt.

 

Kommentera

